Orasele Arad, Baia Mare si Satu Mare sunt de asemenea pe lista investitorilor in proiecte imobiliare cu destinatie comerciala. Grupul britanic Dawnay Day, in colaborare cu Atrium Centers, intentioneaza sa deruleze proiecte imobiliare in aceste locatii.Clujul va deveni al doilea oras din tara in ceea ce priveste stocul de spatii comerciale Cele mai importante orase ale Transilvaniei, Cluj-Napoca, Sibiu, Arad si Alba-Iulia, au devenit in ultimul timp puncte de atractie pentru investitii majore, care se apropie in prezent de jumatate de miliard de euro.
Sectorul comercial din provincie s-a dezvoltat accelerat in ultimii ani, iar tot mai multe firme de marca si retaileri de amploare si-au anuntat intentia de a investi pe piata locala. Daca anul trecut in Cluj-Napoca au fost lansate pe piata spatii comerciale cu o suprafata totala de aproximativ 21.000 de metri patrati, pentru 2007 au fost anuntate investitii in spatii comerciale pe o suprafata de peste 225.000 de metri patrati. Odata cu deschiderea celor trei mall-uri de la Cluj, orasul care nu avea nici un mall pana acum - va intra direct pe locul doi al suprafetelor comerciale din Romania.
Proiectul Iulius Mall, dezvoltat de compania Iulius Group, are o valoare totala de aproximativ 60 de milioane de euro si va avea o suprafata desfasurata de 92.000 de metri patrati. Dupa ce a reusit sa lanseze conceptul la Timisoara, Iulius Mall Cluj va fi cel mai mare dintre cele trei detinute de omul de afaceri Iulian Dascalu, iar lansarea lui va insemna, de asemenea, intrarea brandului Auchan pe piata locala. Centrul comercial Iulius Mall va beneficia de un cinematograf multiplex, fast-food-uri, restaurante, baruri, sala de fitness, patinoar si parc de joaca pentru copii.
Un alt proiect este cel initiat de TriGranit Development Corporation si care va fi lansat pe piata in luna noiembrie a ac