Foto: Evz
A pastrat Bucurestiul in mii de cadre fotografice, asa cum a fost, cum l-au faramitat comunistii, apoi si cum a reusit sa se ridice de sub daramaturi in urma acestora.
Sunt imagini care trebuie explicate tinerei generatii, pentru ca in spatele fiecarei fotografii se ascunde povestea traita de romani in comunism.
Amintiri din Capitala expuse la Teatrul National
Fotograful Andrei Pandele, arhitect la origine, este cel care incearca sa le arate in aceasta toamna locuitorilor Capitalei cum a fost faramitat fara vreo logica orasul lor.
Expozitia „Fotografii interzise si imagini personale”, care va fi deschisa in luna septembrie la etajele trei si patru ale Teatrului National „I.L.
Caragiale”, vrea sa aduca in atentia oamenilor evolutia Bucurestiului si a Romaniei pe parcursul a 30 de ani de istorie, dupa cum spune autorul expozitiei.
Mare parte a fotografiilor sunt facute in conditii de absoluta „discretie”, din cauza ca „regimul nu-ti permitea sa fotografiezi decat ceea ce era frumos”.
„De aceea, multi dintre prietenii mei din acea perioada preferau sa mearga sa faca fotografii in Delta sau la munte, sa fuga de realitatea care le displacea”, spune fotograful.
„Schimbarile din Bucuresti au fost facute cu de-a sila, impotriva Bucurestiului”.
Daramarea Bisericii Enei
El a inceput sa faca imagini interzise cand, dupa cutremurul din 1977, a fost martor la daramarea Bisericii Enei.
„Dupa cutremurul din 1977, ravagiile provocate de seism au fost un bun pretext pentru daramarea Bisericii Enei, monument istoric din 1716, situat vizavi de Hotelul Intercontinental”, isi aminteste Andrei Pandele.
Mazilirea lacasului de cult a inceput intr-o sambata dupa-amiaza, cand fotograful a trecut prin zona, la intoarcerea de la un meci de Cupa Davis