De curind, la Staatsoper din Viena s-a montat Fiica regimentului de Donizetti (pentru prima oara in limba franceza), cu un spor de atractivitate dat de distributia ideala, dar si de regia lui Laurent Pelly, care a debutat printr-o montare, as spune, geniala, de un umor si un firesc incredibil. Soprana Natalie Dessay a convins inca o data ca este o incredibila actrita, conturind un Gavroche feminin de mare efect, conferind expresivitate pina si coloraturii sau acutelor, tratate, in general, ca performanta vocala in sine. Tenorul Juan Diego Florez (Tonio) a fost ovationat minute in sir pentru dificila arie, iar baritonul Carlos Alvarez a fost de nerecunoscut, dar excelent in batrinul „caporal“ Sulpice, stingaci si sentimental.
O surpriza de proportii a fost si aparitia sopranei Montserat Caballe in rolul Ducesei, cu doar citeva zile inainte de a implini 74 de ani. Ea a primit apoi, pe 26 aprilie, alaturi de Carlos Alvarez, titlul de „Kammersanger“, acordat de directorul Ioan Holender, in prezenta ministului austriac al Culturii. Mezzosoprana Janina Baechle a fost o impozanta Marchiza, cu glas generos, construind relatii si situatii „gustate“ din plin de publicul absolut electrizat. Chiar si corul a devenit realmente personaj, pus in ipostaze comice care au stirnit hohote de ris. Orchestra a sunat impecabil, iar dirijorul Yves Abel a fost la inaltime, spre incintarea celor care au apreciat premiera la superlativ. Interpretarea nu are nici urma de sarja, de „ingrosare“, iar vocile sint cele mai bune din lume pentru rolurile respective.
Iata ca un regizor inteligent nu are nevoie sa fie „modern“ cu orice pret: un decor simplu dar sugestiv (semnat de Chantal Thomas), costumele ce caracterizeaza personajele (create chiar de regizor) si numeroasele idei ingenioase au fost „ingredientele“ reusitei absolute.
Dar de la Viena a sosit la Bucures