Segmentarea pietei de mobilier, semn al maturizarii preferintelor de consum, a determinat aparitia showroom-urilor specializate pentru fiecare tip de piese in parte.
Cu toate acestea, multe din magazinele mari de profil inca mai expun toate obiectele in acelasi spatiu, insa tendinta este clara, de adaptare a ofertei la un anumit segment al retailului de mobila, lucru ce va determina o crestere a concurentei pe fiecare segment de produs in parte. Ultimele luni ale anului 2006 si inceputul acestui an au venit sa completeze peisajul retailului romanesc de mobila cu primele magazine specializate de mobilier de bucatarii. Astfel, luna februarie a acestui an a marcat intrarea pe plan local a unui jucator de renume specializat pe acest segment. Brandul Haka este adus in Romania de compania Forastero. Compania estimeaza ca va realiza in acest prim an o cifra de afaceri de 0,5 mil. euro. De asemenea, compania slovena Alveus, unul dintre principalii importatori de chiuvete de pe piata locala, a demarat la finalul anului trecut investitiile in dezvoltarea unei retele de shoroom-uri de mobilier de bucatarie.
Investitia in prima locatie a fost de circa 50.000 de euro. Planurile insa au in vedere extinderea retelei de magazine pana la 30 de unitati, intr-un ritm de trei-patru locatii anual. Pentru acest prim an reprezentantii Alveus estimeaza vanzari de 250.000 de euro din mobilierul de bucatarie. Daca la acestea se adauga vanzarile de chiuvete, cifra de afaceri a companiei ar putea atinge 4 milioane de euro.
O piata in continua dezvoltare
Desi inca la inceput, segmentul mobilierului de bucatarie incepe incet-incet sa prinda contur si in Romania, odata cu cresterea cererii. "Cererea va inregistra o crestere exponentiala, data fiind explozia imobiliara vizibila la tot pasul in Bucuresti si cu mai mult avant deja si in tara.