Un joint-venture a castigat ieri o licitatie internationala pentru construirea noului terminal de pasageri de la Aeroportul Cluj-Napoca, transmite corespondentul NewsIn.
Printre firmele din joint-venture se regaseste si compania Astaldi, care reabiliteaza Stadionul National Lia Manoliu. Joint-venture-ul Asocierea Astaldi-Romairport-UIT a castigat licitatia, care presupune construirea unui terminal ce va putea asigura tranzit pentru 300 de persoane/ora, atat pentru cei care vin din spatiul Schengen, cat si pentru cei din afara.
Suprafata construita va fi de 3.952 mp, iar suprafata desfasurata de 10.812 mp, constructia fiind pe structura metalica, avand subsol si parter. Lucrarile incep in luna mai si se vor finaliza pana in toamna anului 2008, costurile ridicandu-se la 13,2 milioane de euro. Nevoia construirii unui nou terminal de pasageri este conditionata de faptul ca in ultimii ani numarul zborurilor din si inspre Cluj a crescut, iar actualul terminal de pasageri face cu greu fata numarului mare de calatori.
Proiectul total de modernizare a Aeroportului International Cluj-Napoca cuprinde construirea unei piste noi de 3.500 de metri pe care vor putea ateriza inclusiv avioane de tip Boeing 747, Airbus 340, un terminal cargo si prelungirea pistei actuale. Valoarea totala a proiectului este de peste 90 de milioane de euro. Dupa finalizarea proiectului, Aeroportul Cluj-Napoca va deveni al doilea din tara.
Toate zborurile Tarom de la Cluj- Napoca vor fi transferate, in perioada 28 aprilie si 2 mai a.c., catre Aeroportul din Targu Mures, din cauza lucrarilor de reparatie a pistei. Potrivit unui anunt al companiei, din 16 aprilie a.c. calatorii nu vor avea de suferit, deoarece le vor fi puse la dispozitie microbuze pentru transferul intre cele doua aeroporturi.
Tarom opereaza la Cluj cu o flota compusa din cinci avioane Boeing 737-300, patru B