Piata pensiilor private ar putea genera cheltuieli de publicitate de peste 10 mil. euro anul acesta, in conditiile in care circa 12 companii de pe piata locala s-au aratat interesate sa participe la reforma pensiilor. Majoritatea companiilor ce vor activa pe pensii private estimeaza ca o campanie de publicitate eficienta necesita o investitie de cel putin un milion de euro.
Printre companiile care vor investi in acest an bugete semnificative in promovarea propriilor programe de pensii se numara atat cele care au depus documentatia necesara la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) pentru a activa pe pilonul II sau III din 2008 precum Allianz-Tiriac, ING Asigurari de Viata, Aviva Romania, BCR Asigurari de Viata, OTP Garancia, Raiffeisen Asset Management, dar si cele care si-au anuntat intrarea pe pensii fara a depune documentatia pana in prezent precum: Omniasig, Generali, Interamerican, AIG Life, Aegon sau Pioneer.
Ministerul Muncii va cheltui circa un milion de euro in campania publicitara pentru promovarea sistemului de pensii private. Spre deosebire de companiile private interesate de pensii, targetul campaniei CSSPP vor fi persoanele intre 35 si 45 de ani care au optiunea aderarii la pilonul II si nu sunt obligate sa contribuie la pensiile private obligatorii, precum angajatii sub 35 de ani.
Reprezentantii ING considera ca bugetul anuntat de CSSPP este foarte mic pentru o campanie de publicitate de o luna si jumatate.
"Cu siguranta, bugetul nostru va fi mult mai mare decat cel al Comisiei, pentru ca ne vom asuma si un rol de educare a publicului, nu doar unul strict de vanzare a produsului propriu de pensii private", spune Rdau Vasilescu, directorul directiei de pensii al ING Asigurari de Viata. El a precizat ca ING va lansa curand o campanie de publicitate pentru produsele sale din pilonul III, care va dura aprox