In scopul prevenirii si combaterii evaziunii fiscale, precum si in scopul intaririi administrarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat a fost organizat cazierul fiscal al contribuabililor, ca mijloc de evidenta si urmarire a disciplinei financiare.
In cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice, care au savirsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara. In cazierul fiscal se inscriu date privind sanctiunile aplicate contribuabililor pentru savirsirea unor fapte ce contravin legii, precum si masurile de executare silita aplicate contribuabililor. Inscrierea datelor in cazierul fiscal se face pe baza documentelor ramase definitive si irevocabile, potrivit legislatiei in vigoare.
Acte necesare pentru obtinerea unui cazier fiscal
Obtinerea unui certificat de cazier fiscal pentru o persoana fizica necesita completarea unui formular-tip, plata la Trezorerie a taxelor aferente obtinerii documentului si prezentarea unei copii dupa actul de identitate. In situatia in care certificatul se obtine prin imputernicit, trebuie prezentata imputernicirea in forma autentica sau delegatia avocatiala.
Pentru obtinerea unui certificat de cazier fiscal in cazul persoanelor juridice este necesara, de asemenea, completarea unui formular-tip si plata la Trezorerie a taxelor. Apoi, trebuie prezentate copii dupa certificatul de inmatriculare al societatii, dupa actul constitutiv sau dupa un certificat constatator eliberat de Registrul Comertului, din care sa reiasa cine este administratorul societatii si, nu in ultimul rind, delegatia persoanei imputernicite sa ridice cazierul fiscal. Potrivit prevederilor Legii nr. 161/2003, in situatia in care in societate e