Modul in care se realizeaza administrarea asociatiilor de proprietari (AP) din municipiu constituie un subiect "fierbinte", reclamat deseori de proprietarii de apartamente. Fie ca e vorba de delapidari sau furturi de anumite sume din bugetul AP-urilor, calculul eronat al intretinerii, sau utilizarea necorespunzatoare a fondului de rulment, toate aceste nereguli ar putea fi inabusite din fasa prin asigurarea unei transparente totale. O solutie la indemina este, de exemplu, depunerea la Primarie a raportului semestrial financiar contabil al asociatiei, asa cum, de altfel, impune si legiuitorul. Din nefericire insa, doar citeva dintre AP-urile brailene respecta regula, peste 700 dintre acestea "uitind" sa prezinte raportarile, iar povestea se repeta de citiva ani.
Datele statistice prezentate de municipalitate arata ca pina in prezent doar 10% dintre cele circa 800 de asociatii au depus aceste situatii, lucru ingrijorator in contextul in care foarte multi proprietari reclama nereguli in desfasurarea activitatii de administrare in interiorul AP-urilor. De altfel, si viceprimarul Lucian Tilea, cel care are in competenta asociatiile de proprietari, s-a aratat ingrijorat de numarul mare de sesizari facute pe aceasta tema de cetatenii ce se prezinta saptaminal la audientele sustinute de conducerea Primariei. In urma cu citva timp, acesta ne declara ca, din numarul total de intrevederi cu cetatenii pe care le sustine intr-o luna, aproximativ 80% dintre problemele ridicate vizeaza aspecte legate de activitatea asociatiilor, cu referiri directe asupra modului in care presedintii si administratorii inteleg sa aplice legislatia in domeniu.
"Nu exista pirghia legala de constringere"
Potrivit HG 400/2003 de aprobare a normelor metodologice privind organizarea si functionarea AP, asociatiile trebuie sa intocmeasca semestrial r