(Foto: Romania Libera)
Autoritatile din Timisoara deruleaza cel mai mare proiect de reabilitare a infrastructurii din istoria orasului. Cel mai mare proiect de reabilitare a infrastructurii din istoria orasului Timisoara este in plina desfasurare.
Este vorba despre amenajarea a 40 de kilometri liniari de infrastructura de tramvai, lucrare finantata cu aproape 20 milioane de euro de Banca Europeana de Investitii, dar si despre alte lucrari de anvergura, printre care refacerea carosabilului si a trotuarelor, amenajarea peroanelor din zona statiilor de tramvai, refacerea retelelor de apa, canal si gaz. Investitiile totale se ridica la peste 150 de milioane de euro.
In acest proiect indraznet, Regia Autonoma de Transport Timisoara (RATT), apartinand Consiliului Local Timisoara, detine un rol extrem de important, in conditiile in care modernizarea infrastructurii rutiere si a mijloacelor de transport in comun vizeaza confortul celor 90 de milioane de pasageri care, conform statisticilor oficiale, calatoresc cu tramvaiele, autobuzele si troleibuzele din Timisoara in fiecare an.
"Confortul calatorilor ne preocupa in cea mai mare masura. Tocmai de aceea, in 2005 am investit peste 10 milioane de euro in 55 de autobuze marca Mercedes, iar in prezent suntem in tratative pentru achizitionarea a 50 de troleibuze de la Skoda, pentru care vom plati in jur de 17 milioane de euro", spune directorul RATT, Eugen Stanescu. In planurile de perspectiva se afla o alta investitie de anvergura, care vizeaza extinderea retelei liniilor de tramvai cu 8 kilometri. "Intentionam sa prelungim linia de tramvai in partea de sud a orasului, pe traseul Calea sagului - Metro, pentru ca in acea parte se transfera, de la zi la zi, noua zona industriala a orasului", a adaugat directorul RATT.
Un alt proiect, l