» A crescut cererea de produse din categoria "lux".
» La sate, gelul de dus se vinde greu.
» Parfumurile si cremele, pe lista de cumparaturi a orasenilor.
Piata romaneasca a produselor cosmetice se va dezvolta accelerat pana in 2010. Producatorii estimeaza ca vor vinde parfumuri, deodorante, sampoane, farduri de circa 1 miliard de euro in 2010.
Trend ascendent
Vanzarile totale de cosmetice, evaluate in 2005 la peste 600 milioane de euro, si-au continuat trendul ascendent. "Cele mai profitabile sectoare au fost acelea pentru care produsele din categoria premium au o cota mai mare, cum ar fi parfumurile, cosmeticele pentru ingrijirea pielii si fardurile. Conditiile economice imbunatatite au creat un climat de afaceri mai stabil si cu potential mai mare. De aceea, este de asteptat ca piata produselor cosmetice si de toaleta sa creasca in mod considerabil", a declarat Ramona Brad, director relatii externe la Procter&Gamble Romania, companie care detine o cota de 40% pe piata produselor de infrumusetare. Potrivit prognozelor marilor jucatori in domeniu, vanzarile de cosmetice se pot apropia de valoarea de 1 miliard de euro, la orizontul anului 2010.
Produse cu potential
"Piata produselor cosmetice sau de infrumusetare in Romania este o piata extrem de fragmentata si pozitionata sub nivelul de dezvoltare si consum al pietelor similare din tarile europene. De aici deriva potentialul ei de crestere in general, dar diferentiat pe segmente specifice: potential mai mare pe segmentele relativ noi, cum ar fi produsele lichide pentru baie/dus (geluri de dus, spume pentru baie), balsamurile pentru par si produsele de ingrijire a pielii (creme si lotiuni cosmetice) si un potential de crestere mai scazut pe alte segmente, cum ar fi vopselurile pentru par si produsele de styling", a spus Ramona Brad. Pe viitor, se