- Diverse - nr. 81 / 27 Aprilie, 2007 Linii drepte, linii curbe, forme pline, spatii generoase, urcusuri silentioase si coborari spectaculoase… Toate la un loc pot conduce la un produs de clasa, cu finisaje dintre cele mai reusite, cu destinatii precise, pe cat de necesare, pe atat de usor de satisfacut. Se numeste Nissan Qashqai si este ultima realizare a cunoscutului constructor nipon, o masina ce se vrea, inca de la lansarea sa oficiala de la Targu-Mures, de miercuri seara, la doar o zi distanta de lansarea nationala, un pariu castigat si o provocare pentru lumea automobilistica, o noua metoda de a intelege miscarea pe patru roti si o atitudine complet schimbata in fata ofensivei accelerate a berlinelor. Nissan Qashqai este un SUV cu acte de berlina sau, daca vreti!, o berlina cu aspectul si avantajele pe care le confera un SUV. Cei de la Nissan se mandresc sa afirme ca noul Qashqai este "un nomad al orasului", aluzie la provenienta numelui _ un trib nomad din sud-estul Iranului de astazi. Si, pana la urma, chiar asa si este… Nissan isi doreste si incearca exploatarea sensibilitatii soferilor de a folosi SUV-uri in activitatile urbane si predispozitia lor de a alege un SUV atunci cand isi doresc sa se simta la inaltime si in siguranta. Qashqai dispune de doua variante de motorizare _ benzina si Diesel, cu capacitati pornind de la 1,6 litri si ajungand pana la 2 litri, doua variante de echipare _ Visia si Tekna, iar in ceea ce priveste "herghelia" cailor putere, acestia pot numara de la 106 pana la 150 de exemplare. Evident, ca orice SUV respectabil, Qashqai are doua variante de cutii de viteze _ manuala si automata, si ofera si echipari de varf gen "All mode 4x4". Consumul comunicat de constructor: 6,7 mixt (benzina) si 5,4 mixt (motorina). Preturi pornind de la 18.890 euro (cu toate taxele incluse), 36 de luni sau 100.000 km garantie, 12 ani garantie anticor