Unul dintre cele mai noi parteneriate din peisajul de advertising si PR autohton este reprezentat de colaborarea dintre Friends si Millenium. Daca, dupa cum ne-a declarat Andrei Bortun, general manager Millenium, discutii in acest sens au fost demarate inca de la sfarsitul anului trecut, din 15 martie a inceput si colaborarea propriu-zisa. In ceea ce priveste decizia agentiei Friends de a apela la serviciile de PR ale Millenium, ea a fost luata in ciuda faptului ca, pana acum, aceasta functie a fost indeplinita pe plan intern.
"A externaliza functia de PR inseamna a-ti externaliza constiinta"
In aceasta privinta, Sorin Tranca, creative director & managing partner, ne-a marturisit: "Punctul nostru de maxim interes ramane creatia through-the-line, asa incat pentru programe day-to-day de relatii publice am preferat parteneriatele. Nu ne dorim sa facem de toate, nu ne dorim o dezvoltare pe orizontala, ne dorim doar sa oferim un manunchi de competente bazate pe munca seniorilor nostri, care mai departe sa poata fi executate de client cu competente in-house - sau de structuri care au forta implementarii unor asemenea programe". Decizia Friends a fost insa usurata de faptul ca Millenium este unul dintre jucatorii de PR cu o pozitie solida pe piata romaneasca. "A fost destul de greu sa mergem in directia asta a externalizarii, fiindca a externaliza o asemenea functie de comunicare e ca si cum ti-ai externaliza constiinta. Insa Millenium e unul dintre jucatorii majori in PR - iar noi avem planuri mari -, si asta este foarte incurajator. Nu in ultimul rand, am pre-testat aceasta colaborare pe cateva proiecte interne si de new business, si iata-ne aici increzatori si plini de entuziasm", a explicat Tranca.
Noutatea colaborarii: relatia client-agentie intre 2 agentii
In ceea ce priveste asteptarile Friends de la Millenium, repr