Din statisticile politiei, reiese ca arborii de pe marginea soselelor ucid unul din doi soferi al caror autoturism iese de pe carosabil. In anul 2006, in cele 38 de cazuri in care masina s-a izbit in pom, 19 persoane au murit, indiferent ca a fost vorba despre sofer sau pasager. Desi in repetate randuri s-a propus taierea arborilor si inlocuirea lor cu vegetatie pitica, ce ar ameliora impactul, nimeni nu a luat nicio masura. In Constanta, „drumurile mortii“ sunt DN 2A si DN 39. Anul trecut, pe DN 2A in accidentele rutiere si-au pierdut viata noua oameni, iar pe DN 39 alti cinci. Problema amplasarii arborilor pe marginea soselelor a fost indelung dezbatuta de-a lungul timpului, mai ales referitor la accidentele de circulatie in care autoturismul intra in impact cu pomul si soferul este ranit sau, eventual, moare. Au existat voci care au afirmat ca arborii ar trebui scosi, lucru care ar salva nenumarate vieti, si inlocuiti cu vegetatie pitica. Este adevarat, si in acest caz, impactul cu autoturismul ar exista, dar socul ar fi intr-o oarecare masura atenuat. Masina ar intra pe camp, ar trece peste vegetatie, eventual s-ar rasturna de doua - trei ori, dupa care s-ar opri iar soferul, in cazul in care poarta centura de siguranta, ar avea mai multe sanse de a scapa cu viata. De altfel, toata lumea stie ca suntem campioni la accidentele rutiere, capitol la care ne situam pe primele locuri in Europa. Potrivit datelor detinute de Inspectoratul de Politie al Judetului Constanta, in cursul anului 2006, in judet au avut loc 276 de accidente grave, in care si-au pierdut viata 104 persoane. Alte 228 au fost grav ranite, ceea ce inseamna ca, la fiecare accident, cel putin o persoana a ajuns in stare grava la spital. Din cele 276 de accidente produse, in 38 de cazuri, soferul s-a izbit cu masina in pom, iar in 19 cazuri, el sau unul dintre pasageri a murit. Ceea ce inseamna ca