O parte din taxa de primă inmatriculare va fi returnată posesorilor dacă işi vand maşinile in străinătate. Ministrul Economiei speră să convingă UE că noua grilă de taxare pentru prima inmatriculare nu este discriminatorie. La conferinţa de presă de ieri, ministrul s-a incurcat in propriile calcule. Poluarea se plăteşte O parte din taxa de primă inmatriculare va fi returnată posesorilor dacă işi vand maşinile in străinătate. Ministrul Economiei speră să convingă UE că noua grilă de taxare pentru prima inmatriculare nu este discriminatorie. La conferinţa de presă de ieri, ministrul s-a incurcat in propriile calcule.
Dacă işi vor revinde in străinătate autovehiculele mai tinere de 15 ani, posesorilor acestora li se va returna de la buget o parte din taxa de primă inmatriculare, potrivit ministrului Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian. Detaliile noii grile de taxare la prima inmatriculare vor fi făcute publice săptămana viitoare.
GRAFICE ŞI CALCULE. Vosganian a explicat ieri că taxa reprezintă un cost al poluării in Romania pe anii care i-au mai rămas la momentul primei inmatriculări din durata de viaţă reglementată a maşinii, extinsă acum de la 6 la 15 ani. Dacă o maşină veche de doi ani este inmatriculată in Romania, proprietarul plăteşte taxa pentru 13 ani, iar dacă o revinde in străinătate după trei ani, i se va returna suma aferentă restului de 10 ani, potrivit ministrului Economiei. Pe de o parte, oficialul a căutat să demonstreze că nu vor fi discriminate maşinile străine la mana a doua, pentru că taxa va fi cu atat mai redusă cu cat valoarea maşinii este mai mică. Taxa va fi mai mică dacă motorizarea dispune de tehnologii antipoluante mai performante, motoarele tip Euro 5 nefiind taxate.
EMOŢIILE. Ministrul, revenit "la tablă" pentru ziarişti, a incurcat calculele şi graficele cand a fost intrebat dacă pentru o maşină veche inmat