Dr Maricica Buzescu • Familia si scoala au un rol important in educarea preadolescentului, 11-12 ani pentru fete si 14-15 ani pentru baieti • Aceasta educatie nu trebuie sa se desfasoare prin impunerea unor norme restrictive si sanctiuni, care sa anihileze sau sa deturneze pornirile firesti, pentru ca se poate ajunge la conflicte puternice ce pot perturba dezvoltarea armonioasa a personalitatii preadolescentului si il pot impinge spre un comportament violent, abandon familial si scolar • In astfel de situatii, preadolescentul cauta un anturaj unde sa isi poata manifesta prost inteleasa independenta, sa faca ce vrea, de la fumat pana la consum de droguri, prostitutie, acte de violenta • "Sunt cazuri in care copiii incep viata sexuala din curiozitate, iar orele de educatie sexuala vin sa preintampine aparitia bolilor sau a sarcinilor nedorite. Pe de alta parte noi, psihopedagogii pledam pentru ca viata sexuala sa inceapa cat mai tarziu, pentru a preveni efectele negative din punct de vedere psihic. Acestea ar fi maturizarea inainte de vreme, teama de a nu fi descoperiti de parinti, copiii devin frustati", a declarat psihologul Maricica Buzescu
Indeosebi familia, dar si scoala au un rol important in educarea preadolescentului care trece prin schimbari majore, de la energia enorma pe care o manifesta, pana la dezvoltarea curiozitatii si a capacitatii cognitive si afective. La fete, preadolescenta este la varsta de 11-12 ani, iar la baieti intre 14 si 15 ani. Conform celor declarate de specialisti, aceasta etapa este optima pentru activitatile de cunoastere prin dezvoltarea capacitatilor mentale, pentru activitatile recreative in grup, care vor duce mai tarziu la formarea anturajului, precum si pentru practicarea unui sport, in scopul consumarii surplusului de energie si al satisfacerii nevoii de competitie. Toate acestea au menirea sa-i abata at