Franta va fi tara cea mai afectata de decizia de restructurare a constructorului european, care isi desfasoara activitatile in patru tari. In paralel, orasul german Hamburg va suferi cel mai mult de pe urma concedierilor, intrucat aproape 2.400 de muncitori de la Airbus locuiesc in oras.
Aproape 1.000 de angajati din Filton (Marea Britanie) si alti 334 din Getafe (Spania) sunt vizati pentru concedieri. Premierul francez Dominique de Villepin a confirmat in urma cu cateva luni ca circa 10.000 de oameni din tarile in care activeaza Airbus vor ramane fara slujba pana la sfarsitul acestui an.
Producatorul de avioane este nevoit sa renunte la o cincime din numarul total de angajati si la mai multe uzine din cauza intarzierilor legate de lansarea pe piata a modelului gigant 380.
Discurs de campanie
Situatia de la Airbus, agravata de o serie de greve ale muncitorilor, a devenit un subiect de interes maxim la Paris, atacat de finalistii la presedintie, care sustin o implicare mai hotarata a statului francez in EADS (compania care produce avioanele Airbus in Franta).
Nicolas Sarkozy a apreciat ca statul francez ar putea sa intervina printr-o infuzie de capital, asa cum s-a intamplat in cazul grupului de inginerie Alstom, aflat in pragul falimentului in 2004.
Integral in Evz
Franta va fi tara cea mai afectata de decizia de restructurare a constructorului european, care isi desfasoara activitatile in patru tari. In paralel, orasul german Hamburg va suferi cel mai mult de pe urma concedierilor, intrucat aproape 2.400 de muncitori de la Airbus locuiesc in oras.
Aproape 1.000 de angajati din Filton (Marea Britanie) si alti 334 din Getafe (Spania) sunt vizati pentru concedieri. Premierul francez Dominique de Villepin a confirmat in urma cu cateva luni ca circa 10.000 de oameni din tarile in care active