• Pentru ca Registrul Auto Roman nu poate controla in trafic capacitatile de franare ale unui autoturism, soferii pot circula fara frane bune • Din cauza defectiunilor la sistemul de franare, in ultima luna au avut loc doua accidente grave de circulatie
Autoritatile se vad in imposibilitatea de a lua masuri impotriva soferilor care circula cu autoturisme ce au defectiuni majore. Astfel, Registrul Auto Roman nu poate controla in trafic capacitatile de franare ale unui autoturism. In ultima luna au avut loc doua accidente de circulatie, care au avut ca si cauza franele defecte. Un accident de circulatie s-a produs la trecerea de pietoni de la Rapa Galbena, un autoturism Dacia lovind trei persoane, iar un al doilea accident s-a petrecut in urma cu circa o saptamana pe Pasarela Bucium.
Atunci, o soferita care conducea un autoturism Dacia, a ramas fara frane si a lovit sapte autoturisme. Politia Rutiera nu poate verifica in trafic franele autoturismelor, insa pot sanctiona soferii care nu fac reviziile tehnice. "Vina pentru defectiuni la sistemul de franare poate sa o poarte soferul, sau mecanicul care a facut revizia tehnica. Fiecare revizie a unui autoturism are un termen de garantie. Pot fi si cazuri, in care piesa poate ceda din cauze necunoscute, insa sunt putine aceste situatii", a spus comisarul Petru Frunza, seful Politiei Rutiere Iasi. Reprezentantii Registrului Auto Roman au aratat ca in trafic, specialistii RAR nu pot controla calitatea sistemului de franare a unui autoturism. Acest sistem poate fi verificat doar la Inspectiile Tehnice Periodice, insa aceste inspectii se fac din doi in doi ani, timp in care franele se pot uza din cauza vechimii. "Soferii sunt datori sa verifice starea tehnica a autoturismelor pe care le conduc intre doua Inspectii Tehnice Periodice. Daca defectiunile apar intre doua inspectii, vina este a s