Ioan Rus(Foto: Expresul de Sud)
Nu se stie cum, pentru reabilitarea DN 16, care trece prin localitatea doljeana Filiasi, lucrarile au fost preluate de la firma Grasseto de o societate de profil tocmai din Cluj - si asta in conditiile in care Grasseto a cam terminat drumul, ramanand de facut, pe ici, pe colo, doar mici retusuri.
Societatea clujeana, Ben&Ben Serv SRL, si-a stabilit cartierul general, anul trecut, chiar la iesirea din Filiasi, pe terenul inchiriat, initial, de firma Grasseto.
Ca firma din Cluj s-a mutat pe santierul firmei craiovene, nu ar fi parut ceva ilegal, daca, pentru terenul ocupat in prezent de clujeni, nu ar fi izbucnit recent un scandal de proportii, care pune sub semnul indoielii scopul pentru care Ben a ajuns, de fapt, tocmai in sudul tarii.
In urma cu cativa ani, atunci cand DN 16 trebuia reabilitat, firma Grasseto, castigatoarea licitatiei de la Ministerul Transporturilor, a avut nevoie de un teren pe care sa-si organizeze santierul si sa-si depoziteze utilajele.
Oferta a venit din partea unui grup de 12 persoane din Filiasi - proprietarii unor pamanturi din zona - care au incheiat cu firma respectiva contracte individuale de inchiriere. In acest fel, societatea craioveana a avut unde sa-si adaposteasca masinile, iar oamenii au fost si ei multumiti de pretul bun dat pentru inchirierea terenului de Grasseto.
Totul a fost bine pana in momentul in care Grasseto i-a anuntat pe filiesteni ca, lucrarile fiind pe terminate, firma isi va lua utilajele de pe santier si va pleca. Surprinzator, cei 12 locuitori ai Filiasului, proprietarii a 16 ha, n-au ramas mult timp fara chirias, deoarece o alta firma a fost dornica sa le ia in primire pamantul.
“Un oarecare domn, care s-a prezentat ca fiind inginer la socie