Foto: Cotidianul
Intr-o prima etapa, modelul Logan berlina va fi furnizat cu motor dual GPL-benzina, iar ulterior aceasta motorizare va fi disponibila si pe varianta break MCV (Multi Convivial Vehicle).
Potrivit informatiilor publicate pe site-ul companiei Automobile Dacia, autonomia de rulare se va situa la 1.600 de kilometri cu un singur plin, in regim de consum extraurban.
Producatorul autohton sustine ca rularea cu GPL va conduce la scaderea cu 50% a costului carburantilor fata de varianta exclusiv pe benzina.
Pretul e inca secret
In prezent, gama de vehicule Logan cuprinde trei motoare pe benzina si unul diesel, toate indeplinind standardele Euro 4 in ceea ce priveste emisiile de noxe.
Propulsorul pe motorina de 1,5 litri dezvolta 70 de cai-putere. Motorul de 1,4 litri pe benzina genereaza 75 de cai-putere. Celelalte doua propulsoare, ambele de 1,6 litri, au o putere de 90, respectiv 105 cai-putere.
Preturile pentru varianta berlina variaza de la 6.400 la 10.200 de euro, iar pentru cea break, de la 8.200 la 11.600 de euro, potrivit listei oficiale de preturi valabile incepind cu 24 aprilie.
Reprezentantii Dacia au refuzat sa dea detalii despre pretul de achizitie pe care il va avea Logan pe GPL. In medie, montarea unei instalatii care sa permita rularea pe gaz costa 300 de euro pentru un motor pe carburator si 400-450 de euro pentru un propulsor pe injectie.
Consum si costuri
In cazul folosirii GPL, consumul creste in medie cu 10% fata de motorul clasic pe benzina, dar pretul carburantilor se reduce cu 40-50%. Spre exemplu, in cazul folosirii benzinei puteti acoperi 15.000 de kilometri, la un consum de 8 litri la 100 de kilometri, cu 1.200 de litri.
La un pret mediu de 3,4 lei pe litrul de benzina, costul total pentru acoperirea acestei distante aju