Parerea unui singur om nu este intotdeauna de ajuns pentru a-ti da seama cum esti privit de catre subordonati, superiori sau colegi. Insa feedback-ul venit din partea unui numar cat mai mare de persoane cu care interactionezi te poate ajuta sa constientizezi pe ce calitati trebuie sa mizezi la job si care sunt defectele care te impiedica sa evoluezi.
Exista cazuri in care un manager isi percepe angajatul intr-o lumina favorabila de fiecare data cand interactioneaza cu acesta, insa nu poate sti care este comportamentul acestuia la intalnirile cu clientii.
Prin programul Feedback 3600, un manager poate afla mai multe despre performanta angajatilor sai, ii poate ajuta sa-si maximizeze randamentul plusand pe calitatile pe care acestia le-au descoperit deja si ii poate ajuta sa-si dezvolte abilitatile de care nu fusesera constienti pana atunci.
In esenta, Feedback 3600 este un proces structurat prin care se culeg in mod circular date, informatii, opinii de la subordonatii persoanei evaluate, egalii acesteia si superiorul direct.
"Acest proces presupune o pregatire, o deschidere a organizatiei respective in sensul in care feedback-ul 3600 trebuie sa fie perceput ca parte a unui ciclu de dezvoltare si nicidecum ca o forma de punitie. Confidentialitatea datelor din perspectiva celor ce ofera acest feedback este un alt element extrem de important", a explicat Larry Cipolla, presedinte CCI Assessment Group International, reprezentat in Romania, Bulgaria si Republica Moldova de compania Hart Human Resource Consulting.
Prezent la Bucuresti, Cipolla a adaugat ca managerii de resurse umane pot folosi aceasta metoda pentru a descoperi angajatii cu potential in a obtine performanta in cadrul companiei sau poate reprezenta o etapa de pregatire in formarea unor echipe eficiente care sa participe la urmatoarele proiecte pe care le va desfasura compania. @N