Publicatiile de afaceri coboara de pe mesele sedintelor de directori, in sufrageriile acestora, in incercarea de a deveni tot mai apropiate de cititorii cuceriti de Internet.
In urma cu doi ani, S.I. Newhouse, presedintele publisherului Conde Nast, a invitat-o la masa pe Joanne Lipman, redactorul-sef adjunct al cotidianului Wall Street Journal pentru a-i cere opinia despre o problema pe care majoritatea o considerau o cauza pierduta: lansarea unei reviste de afaceri, scrie Financial Times.
Pe o piata supraglomerata de publicatii de acest gen, revistele de afaceri nu se numarau printre cei mai de succes performeri ai industriei din ultimii ani.
Raspunsul lui Lipman, recunoscuta pentru maiestria cu care a scos Wall Street Journal din salile de sedinte si a adus publicatia in casele cititorilor ca responsabil pentru editiile Personal si Weekend, a fost rapid si hotarat. "Am spus un da hotarat", isi aminteste Lipman.
Recent, fructoasa intalnire dintre cei doi isi face simtite efectele pe tarabele de ziare din New York. Portfolio este o publicatie lunara cu copertile lucioase, care in cele 185 de pagini cuprinde publicitate si multe aluzii la stilul pompos al publicatiei sora, Vanity Fair.
Compania Conde Nast pariaza 125 de milioane de dolari (92 mil. euro) pe acest proiect, in conditiile in care restul publisherilor au renuntat sa mai lanseze publicatii pretentioase.
"Afacerile au un impact covarsitor asupra societatii in ansamblu, asupra culturii, iar ceea ce am facut noi este sa cream o legatura intre aceste trei repere", spune Lipman. Pe coperta editiei de debut nu apar trecute cele mai importante zece investitii sau de acum obisnuitele laude ale executivilor care povestesc despre cresterea marjelor de profit. Coperta este de fapt o fotografie a Manhattanului, imbracat intr-o lumina aurie, de parca ar fi iluminat de bonu