Companiile cheltuiesc sume uriase pentru a afla cat sunt de multumiti propriii clienti. Sume aproape la fel de mari sunt cheltuite pentru a masura gradul de multumire al angajatilor si daruirea acestora in activitatile pe care le intreprind pentru compania in care lucreaza.
"Cu toate acestea, niciodata aceste doua activitati nu au fost analizate impreuna", a declarat la Bucuresti John Fleming, savant american, membru al Gallup Organization.
Potrivit unei analize realizate de Gallup, una dintre greselile frecvente pe care le fac managerii este aceea de a nu-i percepe pe angajati ca pe niste fiinte umane, ci ca pe adevarate masini decizionale. "Ignorarea factorului uman, care este, in esenta, unul bazat pe emotii, imprevizibil, poate cauza pierderi considerabile unei companii", sunt de parere reprezentantii Gallup.
Cercetarea Gallup s-a concentrat pe oameni, pe activitatea lor si pe satisfactiile pe care le pot obtine acestia, a mai declarat John Fleming.
"Daca intr-o organizatie valoarea este creata de aparitia unui nou produs, in vanzari aceasta este data de interactiunea dintre angajatul unei companii si client. Aceasta intalnire este baza oricarei vanzari. Pentru a putea fi imbunatatita, relatia angajat-client trebuie monitorizata cat mai atent si manageriata corect", a precizat membrul Gallup.
Intr-o piata tot mai extinsa, in care posibilitatea de alegere este mai mare decat oricand, pana si cei mai multumiti clienti, dar si cei mai multumiti angajati, pot alege o alta companie. Studiul realizat de Gallup Organization a incercat sa descopere tocmai acei factori care duc la fidelizarea si implicarea sentimentala a oamenilor, fie ei angajati sau clienti.
"La o privire mai atenta, observam ca aceleasi concepte ofera satisfactii atat angajatilor, cat si clientilor. Increderea, integritatea, mandria si pasiunea sunt elementele pe car