Noul proiect de lege privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari da frisoane celor ce si-au facut o profesie de capatii din a fi administrator. Actul normativ transforma blocurile de proprietari in adevarate institutii administrative.
Potrivit legii, administratorul trebuie atestat de catre primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autoritatilor administratiei publice locale, in baza unei hotariri a consiliului local. Cum in Focsani exista aproximativ 800 de asociatii de proprietari, rezulta ca va fi nevoie de cel putin tot atitea hotariri de validare.
Membrii comisiei de cenzori trebuie, obligatoriu, sa aiba cel putin studii medii si sa depuna garantii. Acestea se varsa intr-un cont bancar, in baza unui contract de garantie, iar cuantumul lor nu poate fi mai mic decit media anuala a totalului cheltuielilor lunare ale asociatiei.
La rindul sau, presedintele asociatiei, persoana aleasa cu cel mai mare numar de voturi, poate numi temporar un vicepresedinte caruia sa-i delege atributiile sale. Presedintele asociatiei de proprietari, membrii comitetului executiv, administratorul si cenzorii pot fi remunerati pe baza unor contracte de mandat.
Salariile acestora sint stabilite de adunarea generala a proprietarilor, la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli.
Asociatia poate face credite bancare
Membrii asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe si un fond de reparatii anual, necesar pentru imbunatatirea proprietatii comune. Pe linga acesti bani, proprietarii mai pot aproba si alte fonduri cu caracter special. In adunarea generala a proprietarilor hotaririle se iau cu acordul majoritatii.
Proprietarii care din diverse motive nu participa la sedinta pot imputernici un alt membru al familiei sau un alt reprezentant. Imputern