Expansiunea creditelor oferite de bănci a adus o bătălie publicitară de anvergură. Anul trecut, prin comparaţie cu 2005, volumul cheltuielilor de publicitate angajate de instituţiile bancare a crescut cu 51%. Studiile de piaţă arată că, în România, publicitatea pentru serviciile bancare reprezintă 2,4% din volumul total al pieţei; în cifre nete, piaţa de advertising este estimată la aproximativ 350-360 de milioane de euro pentru anul 2006. Un bun indicator al dinamismul
Expansiunea creditelor oferite de bănci a adus o bătălie publicitară de anvergură. Anul trecut, prin comparaţie cu 2005, volumul cheltuielilor de publicitate angajate de instituţiile bancare a crescut cu 51%.
Studiile de piaţă arată că, în România, publicitatea pentru serviciile bancare reprezintă 2,4% din volumul total al pieţei; în cifre nete, piaţa de advertising este estimată la aproximativ 350-360 de milioane de euro pentru anul 2006.
Un bun indicator al dinamismului înregistrat în acest sector poate fi intrarea în topul primelor zece bănci - după dimensiunea bugetelor alocate pentru comunicare - a Băncii Transilvania, care în 2006 s-a poziţionat direct pe locul al cincilea, cu un volum investit în publicitate de circa cinci milioane de euro, calculat la rate card (tarife– listă). Suma netă este mult mai mică, deoarece sunt ignorate discounturile; în cele ce urmează, toate sumele exprimate se referă la rate card.
Conform monitorizărilor Capital, doar două bănci din top 10 au înregistrat în 2006 o restrângere a bugetelor alocate publicităţii: BRD (4,2 milioane de euro - o diminuare cu 50% faţă de 2005, când instituţia fusese cel mai mare client de publicitate dintre toate băncile active în România) şi, respectiv, ABN-Amro (3,7 milioane de euro, o scădere de 11%).
R