Deşi are ambiţii de a intra box-office, producţia autohtonă de film merge descoperită la târgul de la Cannes Pentru prima dată, România va avea un pavilion naţional la târgul de filme organizat cu ocazia festivalului de la Cannes. Nouă participanţi se vor întrece să-şi vândă filmele, dar şi să-şi ofere serviciile pentru filmele străine. Nu e suficient însă să spui "shooting in Romania" şi, gata, producătorul străin îţi cade în platou. Pentru Radu Penescu, 40 ani, şi firma lui, Metropolis Film, Cannes-ul 2007 ar putea fi o adevărată revoluţie...industrială. Cu şapte ani în urmă, îşi punea la bătaie banii câştigaţi în Franţa pentru a a scoate pe piaţă primul film - "Sarea în bucate", în format digital. Entuziasmul s-a păstrat şi la al doilea film, "Aleodor Împărat", după care povestea filmului s-a rupt. "Rămăsesem fără bani. Noroc cu calculatorul - în "3D", poţi să faci aproape orice...".
Urmează, în premieră pentru România, filmuleţe 3D de câte 25 de minute, desene animate după basme clasice româneşti, de la Ileana Cosânzeana la Prâslea cel Vioinic. "Din vânzarea DVD-urilor şi CD-urilor putem spune că ne asigurăm un trai decent, dar nu putem continua aşa, doar din artizanat", spune Radu Penescu. Nu putea rata ocazia de a merge la târgul de filme. Creşte oferta de proiecte A închiriat o cameră (un studio, cum zic francezii) în oraş. Speră ca la târg să găsească distribuitori internaţionali interesaţi de basmele româneşti, dar, în primul rând să arată ce poate face. "Dacă mai iau câţiva angajaţi, face aici o adevărată industrie 3D, la costuri mult mai mici deât în afară". Mihai Orăşanu, de la MDV Film, o companie cu o cifră de afaceri de 500.000 de euro, se duce de câţiva ani la Cannes. Se bucură că acum nu va mai fi nevoit să se plimbe pe la standuri străine. Caută distribuitori pentru un pachet de 20 de filme realizate în co-producţie în ultimii ani