Clujul şi Braşovul au în plan investiţii ce depăşesc 100 de milioane de euro, iar la Bucureşti, Sibiu, Iaşi, Timişoara şi Craiova modernizarea este în plină desfăşurare. Creşterea prognozată a traficului aerian de pasageri şi mărfuri este întâmpinată de companiile din industria de profil prin investiţii masive în infrastructură. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, dacă în 2004 numărul de pasageri îmbarcaţi sau debarcaţi pe aeroporturile autohtone se
Clujul şi Braşovul au în plan investiţii ce depăşesc 100 de milioane de euro, iar la Bucureşti, Sibiu, Iaşi, Timişoara şi Craiova modernizarea este în plină desfăşurare.
Creşterea prognozată a traficului aerian de pasageri şi mărfuri este întâmpinată de companiile din industria de profil prin investiţii masive în infrastructură. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, dacă în 2004 numărul de pasageri îmbarcaţi sau debarcaţi pe aeroporturile autohtone se situa sub 3,5 milioane, în 2005 se atingea cota de 4,3 milioane, pentru ca la sfârşitul anului trecut numărul călătorilor să depăşească 5,49 milioane. De asemenea, în domeniul mărfurilor încărcate şi descărcate creşterea între 2005 şi 2006 a depăşit 2.000 de tone. Fără a fi impresionante, aceste evoluţii sunt, conform studiilor, numai începutul unei mult aşteptate dezvoltări a transportului aerian.
Principala poartă aeriană a României, aeroportul Henri Coandă, a înregistrat în 2006 o creştere a traficului de pasageri de aproximativ 16%, numărul de persoane îmbarcate sau debarcate zilnic fiind de 9.626. Traficul intern pe acest aeroport a înregistrat un avans de 26%, la 282.277 de persoane. Pentru 2007, reprezentanţii companiei prognozează o creştere de 30% a numărului de pasageri, la 4,5 milioane.
Extinderea căilor de rulare şi construcţia unei reţele de degaja