Compania Tymbark Maspex Romania, producatorul sucurilor Tymbark si al ciocolatei instant La Festa, a realizat un profit net de 4,6 mil. euro anul trecut, in crestere cu aproximativ 60% fata de 2005.
Vanzarile companiei au crescut in aceeasi perioada cu 16%, ajungand la aproape 42 de milioane de euro. Producatorul estimeaza vanzari de 50 de milioane de euro in acest an, ritmul de crestere fiind in linie cu cel inregistrat anterior.
"Investitia in produsele noi, dar si dezvoltarea produselor existente au dus la cresterea profitului", a declarat Krzysztof Grabowski, directorul general Tymbark Maspex Romania.
Tymbark Maspex a finalizat in acest an o investitie de 2,5 milioane de euro la fabrica de sucuri naturale de la Valenii de Munte (judetul Prahova) ce a vizat cresterea capacitatii de productie cu aproximativ 30%. Investitiile Tymbark in unitatea din Prahova s-au cifrat, in ultimii trei ani, la peste 25 de milioane de euro, potrivit datelor companiei.
Compania mizeaza in urmatorii ani si pe exporturi, care reprezinta in prezent 17% din productia realizata la Valenii de Munte.
Pe langa productia de sucuri naturale, grupul polonez Maspex mai este prezent in Romania cu divizia de bauturi calde instant, prin marcile La Festa, Coffeeta sau Ekoland.
Tymbark a ajuns in ultimul an cel mai important brand al companiei, el acoperind in prezent mai multe categorii de produse, precum nectaruri, sucuri 100% si still drinks. Cele trei branduri detinute de Tymbark Maspex Romania (Tymbark, Tedi si Ciao) detineau anul trecut, cumulat, o cota de piata de 30% pe segmentul nectarurilor, ceea ce plaseaza compania pe pozitia de lider, potrivit datelor Nielsen din 2006 citate de reprezentantii Tymbark.
Principalii competitori ai companiei Tymbark Maspex Romania, parte a grupului polonez Maspex, sunt in prezent Parmalat, QAB, European Drinks,