Cel mai probabil, Eurocopter va rămâne singurul ofertant pentru IAR, de vreme ce nicio altă companie nu şi-a manifestat interesul pentru societatea braşoveană. Eurocopter negociază deja cu autorităţile române un program de offset şi deţine, împreună cu IAR, firma mixtă Eurocopter România. AVAS a respins, pe 20 aprilie, oferta depusă de Eurocopter pentru privatizarea IAR Braşov, motivând că nu au fost îndeplinite toate criteriile impuse în caietul de sarcini. Eurocopter
Cel mai probabil, Eurocopter va rămâne singurul ofertant pentru IAR, de vreme ce nicio altă companie nu şi-a manifestat interesul pentru societatea braşoveană.
Eurocopter negociază deja cu autorităţile române un program de offset şi deţine, împreună cu IAR, firma mixtă Eurocopter România. AVAS a respins, pe 20 aprilie, oferta depusă de Eurocopter pentru privatizarea IAR Braşov, motivând că nu au fost îndeplinite toate criteriile impuse în caietul de sarcini. Eurocopter a oferit mai puţin decât a cerut statul, în condiţiile în care autorităţile ceruseră un minim de investiţii de cinci milioane de euro, pentru primii cinci ani. În acelaşi timp, ofertanţii trebuiau să efectueze o majorare de capital cu contravaloarea investiţiilor de mediu, de 1,6 milioane euro.
Sublicitarea Eurocopter poate fi privită ca o consecinţă a faptului că nicio altă companie nu este, deocamdată, interesată de privatizarea IAR. Franco-germanii au fost singurul investitor care a depus până la termenul-limită, de la finalul anului trecut, o ofertă de preluare. Istoria colaborării dintre cele două companii datează încă din 2002, atunci când a fost înfiinţată o societate mixtă, Eurocopter România, din care grupul franco-german deţine 51% din acţiuni.
Contactaţi de Capital, oficialii nu au dorit să comenteze respingerea oferte