Ministrul Afacerilor Externe, Adrian Cioroianu, a declarat astazi ca nu sustine ideea proiectului campaniei de imagine a Romaniei - Fabulospirit, realizata in perioada mandatului predecesorului sau, Mihai-Razvan Ungureanu.
"Am avut, saptamana trecuta, discutii cu directiile responsabile asupra campaniei de imagine. Proiectul trebuie regandit masiv, eu nu cred in aceasta formula de concept si atata vreme cat ea nu a convins la nivel national, ma intreb ce minune ar putea-o face sa fie una de succes la nivel international", a subliniat Cioroianu.
El a adaugat ca nu pune in discutie oportunitatea acestui proiect de promovare a Romaniei, dar trebuie gandit mai bine cum se va face aceasta promovare pentru a nu se crea riscul "ca lucrurile sa se intoarca impotriva noastra".
De asemenea, seful diplomatiei a mentionat ca in prezent este in curs o procedura de evaluare a dosarelor acestui contract, iar daca se va constata ca el a fost atribuit "in ordine", va avea o intalnire cu reprezentantii firmei GAV/Scholz&Friends Bucuresti pentru a vedea ce se mai poate "recupera din acest proiect".
Firma GAV/Scholz&Friends Bucuresti a obtinut asigurarea consultantei initiale de concept a campaniei publice printr-o procedura de achizitie publica organizata in baza O.G. 34/2006, consultanta furnizata in schimbul a 100.000 de euro.
Potrivit proiectului asumat de fostul ministru Ungureanu, campania de imagine ar fi urmat sa coste in jur de cinci milioane de euro, fonduri ce ar fi urmat sa fie obtinute printr-o Hotarare de Guvern.
Conceptul proiectului a fost puternic contestat in presa romaneasca, acesta bazandu-se pe reflectarea spiritului creativ al poporului roman, plecand de la povestile de succes Brancusi, Henri Coanda, Nadia Comaneci, dar si de la prezentarea unor alte elemente specifice, cum ar fi sfinxul din Bucegi,