Braşovul va avea în curând noi reglementări privind depozitarea deşeurilor, pentru că autorităţile judeţene au lansat în urmă cu câteva săptămâni o licitaţie care are ca obiect revizuirea „Planului Judeţean de Gestiune a Deşeurilor”, adoptat iniţial prin HCJ 73/2002. Firmele care doresc să participe la această licitaţie mai au foarte puţin timp la dispoziţie, termenul final fiind dimineaţa zilei de 3 mai, urmând ca la orele 13.00, în aceeaşi zi, să fie deschise şi analizate ofertele.
Consiliul Judeţean Braşov trebuie să revizuiască planul existent ca urmare a integrării României în Uniunea Europeană şi a necesităţii conformării cu prevederile Capitolului de negociere 22, „Protecţia mediului înconjurător”, care prevede termenele de aliniere la directivele europene şi ţintele de atins în domeniul gestiunii deşeurilor.
Un punct important îl reprezintă şi faptul că Planul Judeţean de Gestionare a Deşeurilor va avea un rol cheie în dezvoltarea ulterioară a unei gestionări durabile a deşeurilor şi crearea unui management integrat al deşeurilor la nivelul judeţului Braşov. Principalul lui scop este acela de a prezenta fluxurile de deşeuri şi opţiunile de gestionare a acestora.
Măsuri ecologice
Mai în detaliu, planul de gestionare a deşeurilor prezintă cadrul de planificare pentru diferite aspecte, cum ar fi conformarea cu politica de deşeuri şi atingerea ţintelor propuse. Mai mult, acesta contribuie la asigurarea de capacităţi şi opţiuni de colectare, reciclare, tratare şi/sau eliminare a deşeurilor funcţie de deşeurile care trebuie gestionate. De asemenea, planul va stipula şi posibilitatea de control a măsurilor tehnologice, în acest sens fluxurile de deşeuri asigurând identificarea zonelor în care sunt necesare măsuri tehnologice pentru eliminarea sau minimizarea anumitor tipuri de deşeuri, dar vor fi şi prezentate cerinţele economice şi