Diversificarea ofertelor din partea principalilor jucatori si experienta altor piete a influentat cresterea pietei vinului, estimata anul acesta la 450 milioane euro, potrivit lui Ovidiu Gheorghe, presedintele Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV).
Noile tendinte au modificat comportamentul de consum, romanii incepand sa prefere vinurile rosii. “Daca tendintele sunt de crestere, observam ca publicul incepe sa renunte la vinurile albe si dulci, in favoarea celor rosii demi-seci si seci”, a declarat pentru Wall-Street Delora Panga, director de marketing, Cramele Halewood. Un alt factor important notat de producatori este integrarea in UE, benefica industriei vinului, mai ales ca “accelereaza alinierea consumului din Romania la trendul mondial. Altfel spus mai mult vin rosu si mai mult vin sec”, potrivit lui Daniel Negrescu, brand manager Murfatlar.
Principalii jucatori de pe piata romaneasca de profil, au ramas, ca si in anii trecuti, Murfatlar, cu o cota de piata de 30%, Cotnari, cu 18,7%, Jidvei, cu peste 17%, si Vincon, cu 10%. Murfatlar a avut o cifra de afaceri 36 milioane de euro in 2006, obiectivul pentru acest an fiind de 42 milioane euro. Compania intentioneaza sa achizitioneze anul acesta o noua linie de imbuteliere, urmarindu-se astfel o crestere a productiei cu 100.000 de sticle pe zi, pe langa cea de 150.000 de sticle. Murfatlar Romania exploateaza aproximativ 3000 de hectare, compania investind in ultimii ani peste 10 milioane euro. In 2006 productia companiei a fost de aproximativ 16 milioane litri de vin, potrivit lui Daniel Negrescu.
Un alt jucator mportant de pe piata, Grupul Halewood Romania, cel mai mare exportator de vin imbuteliat din tara, estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 12,5 milioane euro, in crestere cu circa 13% fata de anul trecut. “Firma are un plan de investitii de aproape doua milioane euro pentru 20