Cei mai multi consumatori europeni inteleg foarte putin chestiunile financiare, aceasta lipsa de cunostinte in domeniu afectandu-le calitatea vietii si tinand pe loc dezvoltarea serviciilor industriei financiare, avertizeaza Comisia Europeana.
Bruxelles-ul spune ca trebuie promovata mai mult “capacitatea financiara” a celor 480 milioane de consumatori ai Uniunii Europene, scrie cotidianul Financial Times in editia electronica de joi.
Comisia subliniaza totusi ca eforturile sale de a sprijini dezvoltarea sectorului financiar au facut ca piata de capital sa devina mai accesibila consumatorilor de rand.
Astfel, a crescut numarul europenilor care au decis sa-si asigure un viitor mai bun din punct de vedere financiar.
Totusi Comisia Europeana avertizeaza ca majoritatea consumatorilor Uniunii au un “nivel scazut de intelegere” a chestiunilor financiare. Un document elaborat in 2 mai de reprezentantii Comisiei, arata ca “dezvoltarea cunostintelor europenilor in chestiunile financiare a devenit din ce in ce mai importanta”.
Comisia subliniaza ca “educatia financiara este prioritara pentru statele membre” si spune ca va elabora ghiduri in acest sens si va folosi metodele cele mai eficiente pentru intelegerea acestui domeniu de catre cnsumatori.
“Consumatorii care pot sa-si aleaga produsele financiare cu incredere si competenta sunt, de departe, cei mai buni clienti”, considera comisarul european pentru Piata Interna si Servicii, Charlie McCreevy.
Cei mai multi consumatori europeni inteleg foarte putin chestiunile financiare, aceasta lipsa de cunostinte in domeniu afectandu-le calitatea vietii si tinand pe loc dezvoltarea serviciilor industriei financiare, avertizeaza Comisia Europeana.
Bruxelles-ul spune ca trebuie promovata mai mult “capacitatea financiara” a celor 480 milioane de consumat