Pentru producatorii de mobilier ultimii ani au insemnat scaderi ale vanzarilor directe. Astfel, tot mai multi au descoperit alternativa on-line ca fiind mult mai ieftina pentru comercializarea produselor decat metodele clasice.
Cu o investitie initiala de pana la 1.000 de euro intr-un site, substantial mai redusa decat in cazul deschiderii unui magazin de prezentare clasic, companiile care produc mobilier pot sa obtina castiguri de peste 500.000 de euro pe an.
Desi in prezent clientii sunt destul de reticenti la aceasta modalitate de comercializare a mobilierului, jucatorii de pe aceasta piata estimeaza ca lucrurile se vor schimba in urmatorii ani, iar piata romaneasca in domeniu va urma trendul pietelor occidentale.
"Diferentele intre piata romaneasca si cele din alte tari sunt legate mai ales de mentalitate. In alte tari oamenii au mai multa incredere in comertul pe internet, fapt ce a facilitat aparitia magazinelor virtuale. Ca urmare a acestei situatii piata occidentala in domeniu s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, iar volumul vanzarilor este cu mult mai mare decat la noi", declara Tudor Marian, PR manager Mekom din Cluj-Napoca, firma care administreaza site-ul de vanzari on-line Mobilashop.ro.
Afacerea a fost demarata la mijlocul anului trecut, compania Mekom avand pana in acel moment ca domeniu de activitate productia de mobilier. "Am hotarat sa mutam afacerea pe internet deoarece am considerat ca acest domeniu este slab reprezentat in zona", spune Tudor Marian.
In acest moment, Mobilashop.ro este singurul punct de desfacere existent pentru mobilierul produs de companie. Investitia in site nu a fost foarte mare, insa promovarea si optimizarea lui pentru a fi gasit usor in motoarele de cautare, precum si logistica necesara acestui tip de afacere au necesitat potrivit conducerii companiei, investitii substantiale.