Un salon de înfrumuseţare care să cuprindă cosmetică, frizerie, coafură sau sală de fitness, solar ori salon de masaj este o afacere care poate aduce un profit frumos, bazându-se pe dorinţa oricărui om de a arată cât mai sănătos.
Saloanele de cosmetică sunt afaceri care aduc câştiguri pentru cei dispuşi să înceapă o astfel de afacere. Cheia obţinerii unui profit substanţial este diversificarea serviciilor oferite. Extinderea afacerii înseamnă posibilitatea de a atrage mai mulţi clienţi. Un complex pe acest profil, care să cuprindă şi coafură, o sală de fitness, un salon de masaj sau solar are şanse cu atât mai mari de a atrage mai mulţi clienţi, implicit mai mulţi bani care să intre în buzunarul tău, ca investitor.
Investiţia necesară unei iniţiative de acest fel se ridică la 30-40.000 de euro. Suma este necesară pentru un spaţiu de minimum 100 de metri pătraţi pentru desfăşurarea activităţii şi tot ceea ce înseamnă echipament necesar unui salon de cosmetică, spre exemplu. Personalul specializat este unul dintre cele mai importante elemente ale acestui tip de afacere. Personalul poate reprezenta şi o problemă pe care o întâmpini din cauză că oameni calificaţi, cu experienţă, se găsesc mai greu, după cum arată practica în domeniu, având în vedere că la calificare şi experienţă trebuie să se adauge atestarea individuală a fiecărui angajat. Alt element foarte important îl reprezintă furnizorii produselor folosite în această activitate. Distribuitorii sunt importanţi pentru că te ţin la curent cu noile produse, iar fidelizarea lor înseamnă şi posibilitatea ca angajaţii să participe la instruiri gratuite în cazul noilor game de produse care apar pe piaţă.
Adriana Cojocaru, patroana salonului New Look din Craiova, este de părere că nu trebuie să te opreşti numai la un salon de cosmetică, diversitatea serviciilor oferite fiind foarte importantă: „Trebuie