Nu numai ca le imbraca pe doamnele din business si politica americana, dar povestea lor ar putea fi studiu de caz la scolile de profil, cu subtitlul "Cum sa-l detronezi pe Armani fara sa-ti faci reclama".
In lumea modei cel mai greu e sa raspunzi la intrebarea "cu ce ma imbrac azi?". In lumea reala, nu e nevoie de tinute de ocazie in fiecare zi, asa ca adevarata provocare e sa ai solutii cotidiene fara a fi banal si nici extravagant. In Occident sunt cateva branduri cu mare succes in randul femeilor de cariera, dar mai putin cunoscute in rest, pentru simplul fapt ca nu isi fac reclama (iar doamnele sunt probabil fericite sa pastreze secretul numai pentru ele).
De pilda, Condoleezza Rice se imbraca de la Akris, o firma care a inceput creand sorturi, in St. Gallen (Elvetia), capitala dantelei. Mai intai a fost Alice Kriemler Schoch (care a dat si numele companiei), o bunicuta elvetiana, care, in anii '20, lucra la o singura masina de cusut, in atelierul sau. Acum, in anii 2000 firma imbraca femeile de afaceri din SUA si a depasit Armani in topul vanzarilor. "Vindem Akris de doua ori mai mult decat Armani", spunea directorul unui mare magazin american intr-o publicatie de afaceri de peste Ocean.
Designul hainelor create in St. Gallen e feminin elegant, cu personalitate, dar din cartea de vizita a brandului lipsesc extravagantele. Colectia din aceasta primavara cuprinde bolero-uri de santung albastru, bluze de matase, rochii de lana neagra sau fuste de organza nude cu broderii St. Gallen. Profesiunea lor de credinta e luxul minimalist, iar rezultatul reprezinta combinatii sofisticate intre nuante discrete si culori tari: mult alb, putin lila, rosu-sangeriu, galben-lamaie sau imprimeuri cu buline (specific casei) in diverse variante: mari, mici, imprimate, brodate, tesute, dar intotdeauna discrete.
Specifica celor de la Akris e si aten