„Se intră greu în învăţământ“ - este un lucru pe care îl ştie orice absolvent de liceu care intră la facultate sau orice absolvent de învăţământ superior care a făcut modulul pedagogic.
Mii de absolvenţi ai celor şapte facultăţi craiovene care pregătesc viitorii dascăli se luptă în fiecare an pentru a ocupa unul din cele câteva zeci de posturi libere din învăţământul doljean. În timp ce în alte judeţe, un post în învăţământ reprezintă ultimul loc de angajare spre care se îndreaptă un absolvent, în Dolj, un loc la catedră este râvnit de sute de absolvenţi. Dar tinerilor nu le rămân decât câteva posturi libere, majoritatea celor eliberate pe parcursul anului ocupându-se în şedinţele publice de pretransferuri. „În general, posturile libere se ocupă în şedinţa de pretransferuri din primăvară. Şi cadrele didactice care se transferă din alte judeţe au pondere importantă în ocuparea acestor posturi. Pentru titularizare, majoritatea posturilor sunt însă în rural. Concurenţă mare este pentru cele de matematică, limba română, biologie. Pentru disciplinele tehnice, turism, comerţ nu prea sunt concurenţi, la fel ca şi pentru cele de arte, pian, trompetă. În mediul rural este nevoie de profesori de informatică“, a explicat Diana Buşoi, inspector şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.
Catedre obţinute în alte judeţe
Alţi absolvenţi recurg la diferite strategii pentru a ajunge la catedră într-o şcoală doljeană - se titularizează în alte judeţe unde este deficit de cadre didactice şi se transferă apoi în Dolj. „Posturile sunt foarte puţine şi se intră greu în învăţământ. După ce câţiva ani încearcă să se titularizeze în Dolj, se duc în alte oraşe cum ar fi Bucureşti, Constanţa sau Braşov, unde sunt foarte multe posturi libere în învăţământ deoarece absolvenţii preferă să se angajeze în mediul privat şi după aceea se transferă în Dolj“