Companiile de fast fashion au pornit la vanatoare de tendinte. Iar Stefanel, brandul italian care s-a impus prin stilul sic, versatil si usor de asortat, a anuntat intrarea in lupta la show-ul anual al casei din Ponte di Piave.
Brandul Stefanel, care pana anul acesta si-a construit o imagine de sic urban destul de cuminte, cu accente italiene, a pasit in 2007 intr-o noua etapa. Italienii si-au propus o repozitionare, prin colectii care sa atraga noi segmente de public.
Giuseppe Stefanel, presedintele si directorul general al grupului Stefanel, a declarat ca, din 2007, brandul tinteste segmentul medium-high prin produse fashion care sa dea tonul tendintelor. Compania a investit 10 milioane de euro in implementarea unei strategii consacrate deja pe piata: o campanie publicitara la care au lucrat nume grele din industrie, precum fotograful Mario Testino, top modelul Gisele Bundchen si art directorul Stephen Gan.
Centrul de comanda este intr-un un orasel in apropiere de Venetia, Ponte di Piave, unde in 1959 Carlo Stefanel a inceput sa produca textile. Iar coordonatorul va fi Giuseppe Stefanel, fiul lui Carlo, cel care a transformat Stefanel dintr-un nume cu rezonanta locala intr-un brand care se vinde in 700 de magazine din toata lumea.
Primul magazin sub brandul Stefanel s-a deschis la Siena in 1980 si, doi ani mai tarziu, a venit randul Parisului. Dezvoltarea afacerii a fost sustinuta de listarea companiei la bursa din Milano in 1987.
Grupul detine, pe langa Stefanel, marci precum brandul francez Marithe+Francois Girbaud (celebru in special datorita jeansilor care au concurat marci ca Levi's sau Lee Cooper). In 2002 compania a achizitionat grupul Nuance, lider mondial in retailul in aeroporturi, miscare care a dus la triplarea cifrei de afaceri.
In 2005, grupul cu 740 de angajati si 700 de magazine in toata lumea a in