BMW, cel mai mare producator de automobile premium din lume, a inregistrat in primul trimestru al lui 2007 o scadere a profitului de 38% pe masura ce clientii au asteptat lansarea noului SUV X5 si a noii generatii MINI, scrie Bloomberg.
"Profitul net a scazut la 587 milioane de euro, sau 90 centi per actiune, de la 948 milioane de euro sau 1,44 euro", a declarat Stefan Krause, directorul financiar al BMW. Veniturile BMW
s-au apreciat la 11,95 miliarde de euro, de la 11,62 miliarde de euro. Analistii chestionati de Bloomberg estimau un profit net de 553 milioane de euro. In primul trimestru al lui 2006, BMW a obtinut castiguri in valoare de 375 de milioane euro.
Constructorul german a lansat la sfarsitul anului trecut noua generatie a SUV-ului X5 si a gamei MINI, si urmareste cresterea productiei pentru a face fata cererii ridicate. Clientii care doresc sa achizitioneze noile modele, care in opinia directorului executiv Norbert Reithofer vor contribui la atingerea unor valori record, sunt nevoiti sa astepte pe masura ce BMW mareste capacitatea de productie a uzinelor din Statele Unite (pentru X5) si Marea Britanie (pentru MINI).
Vanzarile in primul trimestru au crescut la 333.276 unitati, de la 332.948 in aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile automobilelor BMW s-au apreciat cu 1%, in timp ce MINI a inregistrat o scadere de 5,1%, la 46.978 unitati. In aceeasi perioada, compania a comercializat 113 modele Rolls Royce Phantom, cu 5,6% mai multe decat in aceeasi perioada a lui 2006. BMW, cel mai mare producator de automobile premium din lume, a inregistrat in primul trimestru al lui 2007 o scadere a profitului de 38% pe masura ce clientii au asteptat lansarea noului SUV X5 si a noii generatii MINI, scrie Bloomberg.
"Profitul net a scazut la 587 milioane de euro, sau 90 centi per actiune, de la 948 milioane de euro sau 1,44 euro", a