În ultima perioadă, tot mai mulţi europeni îşi aleg următoarea destinaţie de călătorie inspirându-se dintr-un film sau citind o carte.
Potrivit unui studiu realizat printre principalii operatori de turism la nivel internaţional, s-a observat că patru turişti din zece aleg să plece în vacanţă după ce au văzut un film sau un serial cu locaţia cu pricina sau din dorinţa de a ajunge în locurile şi în atmosfera descrise în cărţi. În topul destinaţiilor preferate de turişti se află, cum era de aşteptat, Roma sau romantica Veneţie, precum şi superbele peisaje din Toscana, Sicilia ori Campania. În opinia specialiştilor în turism, această popularitate se datorează faptului că toate regiunile menţionate au servit drept locaţii pentru importante producţii cinematografice internaţionale („Mission Impossibile“, „Războiul Stelelor“ - în Caserta), romane de succes („Talentatul Mr. Ripley“ - pe Coasta Amalfitană sau „Pompei“ al lui Robert Harris), seriale populare („La Squadra“, „Un Posto al Sole“, „Capri“) şi, nu în cele din urmă, jocuri de masă ( „Pompei“ - produs în Germania). Această tendinţă a fost confirmată şi de Comisia de monitorizare a presei străine, „Nathan il Saggio“, care a realizat un studiu pe un eşantion de peste 100 de publicaţii internaţionale şi a luat „la puricat“ peste 206 de articole publicate din 2005 până în 2007, pentru a identifica gradul de publicitate şi de apreciere a regiunii italiene Campania în lume.
În 2006, 41.622.000 de turişti străini au vizitat Italia datorită numărului crescut de filme, cărţi şi seriale care fac din Peninsula Italică un impresionant platou de filmări în aer liber. În aceste condiţii, nu e deloc de mirare că turismul a cunoscut o creştere de 12 la sută faţă de 2005.
Italia - destinaţia de vis
Fenomenul nu a trecut neobservat în presa străină, după cum reiese din cuprinsul revistelor am