Investitori privati din Oman s-au aratat interesati de construirea unui nou pod peste Dunare, al treilea, transmite presa bulgara. Ideea de a construi un pod care sa conecteze orasul bulgar Silistra de Calarasi a fost anuntata de Ivo Andonov, primarul din Silistra, citat de postul de radio national.
Al doilea pod peste Dunare, gata pana-n 2010
In acest moment se construieste al doilea pod peste Dunare, care va lega orasul romanesc Calafat de cel bulgar Vidin. Constructia va trebui finalizata in 51 de luni si va avea 1440 de m de sosea si 2480 m de cale ferata, scrie agentia bulgara Novinite. Prin urmare, termenul limita pentru finalizarea acestui pod este anul 2010.
Podul este un element cheie pentru coridorul de transportul european dintre orasul german Dresden si Istanbul din Turcia. Valoarea investitiei este estimata la 236 de milioane de euro, finantarea fiind asigurata din programe ale Uniunii Europene, ale Bancii Europene de Investitii precum si de guvernele celor doua tari.
Romania si Bulgaria au semnat o intelegere privind constructia podului Calafat-Vidin inca din anul 2000, dar proiectul a fost amanat din cauza biroctatiei. Singurul pod peste Dunare care leaga Romania de Bulgaria este cel de la Giurgiu-Ruse.
Investitori privati din Oman s-au aratat interesati de construirea unui nou pod peste Dunare, al treilea, transmite presa bulgara. Ideea de a construi un pod care sa conecteze orasul bulgar Silistra de Calarasi a fost anuntata de Ivo Andonov, primarul din Silistra, citat de postul de radio national.
Al doilea pod peste Dunare, gata pana-n 2010
In acest moment se construieste al doilea pod peste Dunare, care va lega orasul romanesc Calafat de cel bulgar Vidin. Constructia va trebui finalizata in 51 de luni si va avea 1440 de m de sosea si 2480 m de cale ferata, scrie agentia bulg