O serie de subiecte sensibile precum dividendele, "parasutele aurite", suspiciunile de delicte de initiere sau disensiunile franco-germane promit o adunare generala a actionarilor tensionata, astazi, la Amsterdam, pentru EADS.
Cele 8,5 milioane de euro indemnizatie pentru plecarea lui Noel Forgeard, copresedinte al grupului aeronautic si de aparare european, prevazuta in iulie, au suscitat polemici, fiind denuntate si de cei doi finalisti ai prezidentialelor franceze, Nicolas Sarkozy si Segolene Royal. Uriasa suma a alimentat si furia salariatilor europeni de la Airbus, carora prima de participare le-a scazut din cauza degradarii rezultatelor. Beneficiul net al EADS de anul trecut a fost mult scazut din cauza caderii filialei sale Airbus (-572 milioane de euro fata de ±2,307 miliarde in 2005), minata de intarzierile in productia avionului-gigant A380. Dezbaterile asupra dividendelor risca sa fie aprinse intre micii actionari care detin 41% din capital (5% pentru banca rusa Vnestorgbank) si grupul marilor actionari fondatori (DaimlerChrysler, statul francez si grupul Lagardere, precum si statul spaniol), dar si intre acestia din urma. si asa divizati in ce priveste oportunitatea de lansare a cresterii capitalului pentru a finanta viitorul long courrier A350 XWB, francezii si germanii, care impart puterea in cadrul consiliului de administratie, nu au putut "gasi un acord asupra unei propuneri de dividende". Statul francez se opune intr-un moment in care se pregateste reducerea a 10.000 de locuri de munca, in timp ce cei doi mari actionari privati nu doresc "sa aduca atingere credibilitatii financiare" a grupului.
Scandalul persista in legatura cu profiturile realizate in 2006 de liderii salarizati. Forgeard a incasat 2,5 milioane de euro plusvaloare, iar copiii sai un milion. Alti cinci responsabili au obtinut beneficii intre 300.000 si 1,2 milioane. Analisti