Foto: mobygames.com
Pe data de 5 mai se implinesc 15 ani de cand companiile Id Software si Apogee au creat Wolfenstein 3D, primul "3D first-person shooter", tehnica ce a produs o adevarata revolutie in istoria jocurilor pe calculator.
Utilizatorii au fost fascinati de asemanarea dintre realitate si jocuri, fiecare generatie de astfel de programe introducand noi elemente care sa captiveze jucatorul, creandu-i o adevarata dependenta de lumea virtuala.
Daca in anii ‘70-’ 80 jocurile erau bazate aproape exclusiv pe text, ele au capatat incet-incet un aspect realist prin introducerea elementelor grafice si sonore.
Adevarata explozie a fenomenului "PC gaming" a avut insa loc la inceputul deceniului trecut, odata cu dezvoltarea graficii tridimensionale, un rol-cheie avandu-l inovatiile jocurilor de "omorat monstri".
Urmasul lui Wolfenstein 3D a fost Doom, urmat de diverse alte titluri la fel de cunoscute: Heretic, Hexen, Duke Nukem, Quake si altele, iar jocurile simulatoare de Formula 1 precum Grand Prix sau Need for Speed tineau si ele pasul, oferind grafica si gameplay din ce in ce mai realiste.
Cu dezvoltarea Internetului, au urmat "revolutiile" Half-Life, Counter Strike, ultimele titluri Quake si seria Unreal Turnament, dedicate jocurilor multiplayer.
Iar pe viitor, cateva jocuri care vor fi lansate in 2007 si 2008 planuiesc sa adauge o apropiere mult mai buna a fizicii din joc de realitate si tactici gameplay traditionalului stil FPS de joc.
Wolfenstein 3D
Wolfenstein 3D, taticul a tuturor jocurilor first person shooter (FPS) moderne, a fost creat de John Romero, co-fondator al compania Id Software si publicat de firma Apogee Software pe data de 5 mai 1992. Jocul il are ca erou principal pe soldatul BJ Blazkowicz, care este prizonier intr-o inchisoare nazista. Misiunea lui e si