Ce avem mai bun de vindut? Ce „marfa“ mai reprezinta astazi Iasul in tara? „Ziarul de Iasi“ a realizat o analiza pe aceasta tema, alcatuind astfel o lista cu 15 produse sau firme care sint acum adevaratii ambasadori ai judetului. Vechea mindrie a Iasului, industria grea, tevile Metalurgica sau firele marca CFS, a fost inlocuita in ultimii ani cu noi branduri care fac cunoscut Iasul. Pe linga vechile marci Cotnari, Antibiotice, uleiul Unirea etc., au aparut branduri precum Iulius Mall, Polirom, Kosarom, Tess Conex sau Grapefruit. Ce spun specialistii despre importanta brandurilor pentru o comunitate? Vechea mindrie a Iasului, industria grea, a fost inlocuita de noi branduri. Tevile marca Metalurgica, firele de la Combinatul de Fibre Sintetice sau piesele imense, carate cu masini colosale, de la Combinatul de Utilaj Greu, marcau judetul pe harta economica a tarii inainte de ‘90. Investitorii ieseni incep insa sa inlocuiasca vechile industrii ale perioadei comuniste cu branduri din moda, din edituri, cu marci de piese auto, produse din carne sau cu mall-uri. „Ziarul de Iasi" a provocat importanti patroni din Iasi, posesori de branduri in ascensiune, cum ar fi Polirom, Iulius Mall, Kosarom, Conex, Cristina Nichita, Grapefruit etc. sa isi descrie propria afacere si modul cum a evoluat de la infiintare. Iasul are si alte branduri importante, aparute inainte de 1990 si pastrate si in prezent, printre care se afla Antibiotice, Cotnari, Bucium, perdelele de Pascani sau uleiul Unirea, ori dupa ‘90, cum ar fi Irina Schrotter, Ravioli, produsele din lapte de la Promilch, tirgurile Camex etc. Nici unul din patronii ieseni nu si-a putut aprecia in cifre valoarea brandului detinut. Aceasta desi, in strainatate, evaluarea in bani a unei marci este un lucru obisnuit. „K"-ul Kosarom-ului vine de la knock-out Cit valoreaza marcile Iasului? Potrivit standardelor internationale de contab