Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, crede tocmai in proiectele lui Mircea Banias, directorul pe care l-a demis.
Podul care va face legatura intre port si autostrada este numai un exemplu.
fara sa-i pese ca exista contracte de management sau de performanta care nu pot fi desfacute dupa bunul plac, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, i-a demis din functii pe directorii Administratiei Porturilor Maritime si Autoritatii Navale Romane, Mircea Banias, respectiv Paul Branza, ambii membri ai Partidului Democrat. Una dintre motivatii a fost ca, cel putin primul, nu a avut proiecte viabile concretizate. Cu toate acestea, in cadrul vizitei demnitarului in Portul Constanta, Ludovic Orban a afirmat ca una dintre prioritatile Ministerului Transporturilor si ale noii conduceri a CNAPMC este constructia unui pod care sa faca legatura intre terminalul de containere si Autostrada Soarelui. Acesta a precizat ca va inainta chiar un proiect de hotarare pentru finantarea de la Fondul National de Dezvoltare, rezultat in urma marilor privatizari. Un astfel de proiect era prioritar si pentru fosta conducere PD a Administratiei Porturilor Maritime, fiind chiar in stadiu destul de avansat. Mai mult, se urmarea ca banii sa nu provina din surse interne, ci sa fie accesate fonduri europene. Acesta nu este singurul proiect demarat de Mircea Banias pe care Ludovic Orban vrea sa il continue. Mai amintim, printre acestea, statia de tratare a apelor, extinderea capacitatii terminalului de containere si realizarea terminalului de barje. In aceste conditii, "decapitarile" institutiilor din subordinea Ministerului Transporturilor nu par altceva decat simple rafuieli politice.
Un program vital In dezvoltarea traficului de containere
Podul care leaga Portul Constanta de Autostrada Soarelui este deosebit de important: pe aici ar urma sa treaca TIR-urile care scot sau aduc co