Craiovenii circulă fără să ştie cu taxiuri ai căror şoferi nu au atestate pentru meseria pe care o desfăşoară ori nu au permis.
Autorităţile şi instituţiile care supraveghează şi controlează activitatea de taximetrie din municipiul Craiova spun că munca la negru în acest domeniu este o realitate. Totuşi, controale pe această linie nu au fost făcute de ani buni, iar „delăsarea“ unora dintre instituţiile abilitate a dus la apariţia unor incidente grave - de la taximetrişti care îşi desfăşoară activitatea fără a avea permise de conducere, până la cei care nu au atestat sau analizele medicale la zi.
„O activitate incontrolabilă“
În municipiul Craiova, primăria a emis 2.160 de autorizaţii, acesta fiind, teoretic, şi numărul de maşini care circulă în regim de taxi. Conform Autorităţii Rutiere Române (ARR) Dolj, în prezent între 4.000 şi 4.500 de persoane au obţinut prin examen atestatul profesional, cifră ce reprezintă, pe hârtie, numărul de taximetrişti din Craiova.
Reprezentanţii ARR Dolj spun că incidentul de miercuri, când au fost descoperiţi doi bărbaţi care falsificaseră mai multe acte pentru a se angaja ca taximetrişti, nu este singular în această activitate. „Problema cu actele false este mai veche, însă, în urma controalelor întreprinse de noi, atestatele falsificate aproape au dispărut. Numai prin controale se poate reglementa o activitate. Totuşi, incidentul cu cei doi taximetrişti a pornit din vina operatorului, care a fost păcălit cu copii xerox şi nu a verificat originalele“, a declarat Iancu Crăciunoiu, directorul ARR Dolj. Acesta a mai spus că, din cauza lacunelor din legislaţia în vigoare, munca la negru este o adevărată problemă în acest domeniu. Conform legii, un operator trebuie să prezinte către ARR actele pentru câte un şofer pe fiecare maşină pe care o deţine, însă, în realitate, pe aceeaşi maşină lucrează doi sau