Moda bileţelelor ce anunţau cumpărarea sau vânzarea anumitor produse între studenţii din campusurile universitare a trecut de mult. În tendinţe se înscriu astăzi anunţurile de pe pagina special creată în reţeaua căminelor.
Mica publicitate funcţiona demult în campusurile studenţeşti pe suport de hârtie. Era imposibil ca la o simplă plimbare pe culoarele căminelor să nu îţi trezească interesul câteva mesaje inedite. „Vând pisică. Problema părului este exclusă. Nu face parte din rasa pisicilor chele, a chelit de atâta smotoceală. Colegu' e de vină“ Sau „Vând relicvă casetofon. O fi el bun la ceva. Eu nu i-am găsit nici o întrebuinţare. Poate tu ai mai mult noroc“. Pe vremea sesiunii, alta era tematica: „Caut cameră de studiu, colegul e într-o perioadă proastă“, „Copiaţi inteligent. Apelând numărul de telefon 0723..., promovarea examenelor va deveni floare la ureche“. Şi chiar dacă se apropia vremea predării lucrărilor de laborator sau a referatelor la camera 207, studenţii nu manifestau nici un fel de interes pentru realizarea lor, căci doi tineri, „şoricei de bibliotecă“, rezolvau problema contra cost, pe bani sau schimb în natură, pe un suc, un pachet de ţigări, o îngheţată, iar în week-end pe o sticlă de bere. Şi uite aşa se mai scurgea un an de şcoală.
Tehnologia, la putere
Astăzi, lucrurile s-au schimbat semnificativ. Hârtia este înlocuită cu suportul electronic. Astfel că este imposibil să mai găseşti prin căminele zilelor noastre vreo bucăţică de hârtie pe care să stea mâzgălite vreun anunţ rătăcit, vreo dorinţă încă neîmplinită. Şi dacă, totuşi, vă este dor să trăiţi momentele unice din anii studenţiei, să vă distraţi citind anunţurile de vânzare-cumpărare ale studentului de astăzi, nu trebuie decât să rugaţi frumos un tânăr june să vă permită să accesaţi pagina de publicitate din reţea, de la calculatorul din cameră. Cine are a