Pretul aproximativ al autostrazii care va porni de la Cluj si se va infunda la Jucu este de minimum 200 de milioane de euro. O suma comparabila cu banii pe care gigantul finlandez ii va baga in parcul industrial Tetarom de la Jucu.
Conducerea CNADNR a avizat zilele trecute un document intern care prevede construirea unei autostrazi urbane - zona Cluj-Napoca - care face legatura intre autostrada Transilvania, Aeroportul Cluj-Napoca si comuna Bucur, unde se va construi un mare parc industrial. De fapt, este vorba despre comuna Jucu.
Realizarea legaturii rutiere, alaturi de alte proiecte noi ale companiei, va face obiectul unor studii de prefezabilitate care urmeaza sa arate daca proiectele sint oportune.
Insa, parcul industrial Tetarom III va pune la dispozitia angajatilor un sistem modern de naveta: calea ferata care exista deja pe terenul pe care se va ridica Nokia Village va fi destinata muncitorilor care vor deveni angajati ai Nokia.
Ideea unei autostrazi Nokia nu apartine, cum s-ar putea crede, insistentelor administratiei locale, dornica sa ofere investitorului cele mai bune conditii de lucru. Marius Nicoara, presedintele Consiliului Judetean Cluj, institutie care a semnat contractul de asociere cu Nokia Solutions Romania, nu stie nimic despre asa ceva.
„Noi ne-am obligat doar sa realizam infrastructura din interiorul parcului industrial, iar in rest avem programe de reabilitare a unor drumurile invecinate“, declara acesta. „Nu am discutat niciodata asa ceva“, adauga Nicoara.
Misterul proiectului este clarificat de presedintele CNADNR, Mihai Grecu. „A fost o initiativa a noastra (n.red.-CNADNR). Este un concept general care presupune construirea pentru toate marile centre urbane situate pe traseul unor autostrazi a unor artere de penetrare care sa descarce traficul de pe primele“, spune acesta