Teza cu subiect unic de vineri, 4 mai, a demonstrat ca elevii nu se pregatesc constant in cei patru ani de gimnaziu, ca pregatirea lor se concentreaza in clasa a VIII-a a spus inspectorul de specialitate, prof. Catalin Stanica. Din punctul sau de vedere organizarea tezei cu subiect unic nu a avut probleme. "In municipiul Braila, plicurile cu subiecte au fost distribuite de la sediul ISJ comisiei din fiecare unitate de invatamint. Pentru celelalte unitati scolare, subiectele au fost distribuite pe opt trasee. Transportul subiectelor in judet s-a facut de catre un inspector delegat al ISJ, presedinti de comisii din unitatile scolare insotiti de un jandarm. La ora 11.30 elevii de clasa a VII-a au intrat in sali, la ora 12.00 au primit subiectele. Teza a decurs normal in toate unitatile de invatamint", a spus inspectorul Catalin Stanica. Lucrarile s-au corectat in cinci centre, simbata. In privinta gradului de dificultate, inspectorul de matematica a precizat ca acesta a fost mediu, dar ca necazurile copiilor au pornit din faptul ca subiectele vizau un numar mare de abilitati si notiuni teoretice. Subiectele s-au incadrat insa in cerintele programei, au fost formulate clar, iar baremul a fost explicit si corect conceput. Dupa corectare, in mediul urban promovabilitatea a fost de 60,12%, iar in rural 46,34%. Pe judet Braila a inregistrat o promovabilitate de 54,59%. Din punctul de vedere al ISJ, aceste rezultate sint consecinta faptului ca majoritatea elevilor de gimnaziu se mobilizeaza pentru sustinerea unui test la matematica doar in clasa a VIII-a si, ca urmare, pe viitor se impune implicarea elevilor in tipuri complexe de evaluari cu continut elementar.
Teza cu subiect unic de vineri, 4 mai, a demonstrat ca elevii nu se pregatesc constant in cei patru ani de gimnaziu, ca pregatirea lor se concentreaza in clasa a VIII-a a spus inspectorul de specialitate, prof. C