» Romsilva intra in forta pe piata turismului rural dupa ce si-a clasificat cabanele.
» 80% din cele 206 cabane ale regiei au trecut baremurile de clasificare ale autoritatii de turism.
» In 2006, RNP a obtinut din vanatoare aproximativ 4 milioane de euro.
Regia Nationala a Padurilor – Romsilva se pregateste sa devina unul dintre cei mai influenti jucatori de pe piata turismului rural. Din 206 cabane pe care regia le administreaza, 80% din ele au indeplinit standardele de clasificare impuse de Autoritatea Nationala pentru Turism, astfel ca ele urmeaza in scurt timp sa fie incluse in circuitele tour-operatorilor nationali si internationali.
Tarifele nu vor creste
Programul de evaluare a cabanelor a inceput la sfarsitul anului 2005, iar acum este in faza finala. Aceasta operatiune nu inseamna ca o data cu primirea margaretelor regia va majora si pretul de cazare, care acum variaza intre 30 lei si 80 de lei/camera pe noapte. "Fara aceasta evaluare agentiile de turism refuza sa mai incheie contracte si, in plus, lipsa evaluarii atrage dupa sine amenzi de pana la 10.000 lei, potrivit legii", a declarat Dragos Mihai, seful Departamentului de silvoturism din cadrul RNP. Chiar daca intr-o prima faza regia nu se asteapta la incasari spectaculoase, in conditiile in care anul trecut a obtinut din serviciile de cazare 500.000 de euro, evaluarea cabanelor a fost gandita mai mult ca o activitate de viitor, cu mare potential. In conditiile in care suprafetele administrate s-au tot redus din cauza retrocedarilor, regia a fost nevoita sa initieze activitati conexe, care sa mentina la un nivel acceptabil veniturile si, nu in ultimul rand, sa pastreze locurile de munca. Pe de alta parte, implicarea regiei in activitati de turism clasic nu va influenta prea mult turismul cinegetic, adica turismul traditional facut de padurari. Cum v