Reprezentanta din Romania a gigantului farmaceutic Sanofi-Aventis si-a propus pentru sfarsitul acestui an sa atinga o cota de piata de 7,5% comparativ cu circa 6,5% la nivelul anului 2006, spune Dan Ivan, directorul general al Sanofi-Aventis Romania.
Sanofi-Aventis este al treilea jucator de pe piata de profil locala, care a incheiat anul 2006 cu vanzari de aproximativ 100 mil. euro, la un ritm de crestere de peste 20%, superior celui al pietei. Pentru acest an, compania vizeaza o crestere de peste 15% a cifrei de afaceri. La avansul afacerilor Sanofi-Aventis de pe plan local va contribui si cresterea pietei de profil in special in mediul rural.
"Deocamdata exista o discrepanta destul de mare intre accesul la medicatie al pacientilor de la sat si cei din mediul urban. In mediul rural consumul de medicamente este mult sub media tarii, din multe motive, lipsa cadrelor medicale fiind unul dintre ele. Acest potential este enorm. O dublare a pietei ar putea veni numai daca cei din mediul rural ar ajunge la un consum egal cu cel al orasenilor", a declarat pentru ZF Dan Ivan.
La o crestere anuala de circa 15%, piata
s-ar putea dubla in urmatorii cinci ani.
"Piata ar trebui sa se dubleze pentru a ajunge la o cheltuiala aflata la media statelor din centrul si estul Europei. Cresterea pietei este determinata pe de o parte de cresterea PIB, de cresterea procentajului din PIB alocat Sanatatii, de cresterea salariilor si, bineinteles, de avantul sectorului privat de asigurari", a adaugat Ivan.
Sanofi-Aventis activeaza in arii terapeutice precum cele cardiovasculare, sistem nervos central, oncologie, diabet, medicina interna sau vaccinuri.
Compania este prezenta cu medicamente atat pe segmentul de RX-uri (medicamente care se elibereaza cu prescriptie medicala), cat si pe cel de OTC-uri. Sanofi-Aventis are un singur produs in TOP 20 al medi